Barometr SOIT 2020 – 2022

Barometr to pierwsza i jedyna w Polsce inicjatywa podejmująca wyzwanie zmierzenia polskiego rynku podróży motywacyjnych. Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel od 2014 roku systematycznie przeprowadza badanie Barometru wśród swoich członków. Pomiary za lata 2017-2022 przeprowadziła certyfikowana agencja ABR SESTA, która również opracowała kompleksowy raport obejmujący badania z poprzednich lat.

Po raz pierwszy badanie przeprowadzone zostało w grudniu 2014 roku. Prezentowana część raportu obejmuje pomiary (weryfikacje) za lata 2020-2022 oraz prognozę na rok 2023.

Premiera badania Barometr SOIT 2020-2022.

W dniu 13 czerwca 2023 na zakończenie Meetings Week Polska 2023 odbyła się konferencja prasowa podsumowująca wydarzenie, a także prezentująca wyniki badania turystyki motywacyjnej SOIT Barometr 2020-2023. Dość szczegółową ankietę za lata 2020-2022 wypełniły wszystkie agencje członkowskie organizujące wyjazdy typu incentive travel zrzeszone w Stowarzyszeniu SOIT dostarczając w ten sposób szeregu danych liczbowych, ukazujących trendy i nastroje w  branży. Uczestnicy konferencji wykazali duże zainteresowanie wynikami badania. Badanie

BAROMETR SOIT

  • Badanie wykonywane od 2014 roku wśród członków SOIT.
  • Prezentujemy część badania jaką SOIT zdecydował się udostępniać mediom i wybranym agencjom.
  • Dane za 2020-2022 rok pochodzą ze 100% zrzeszonych agencji SOIT.
  • Badania za 2020-2022 rok oraz prognoza na 2023 rok zostały przeprowadzone przez certyfikowaną Agencję ABR SESTA.

Liczba wyjazdów:

  • Badane firmy w 2022 roku zorganizowały 690 wyjazdy typu incentive travel. W prognozie deklarują wzrost – realizację 828 wyjazdów w 2023 roku,
  • Średnia liczba zrealizowanych wyjazdów w 2022 roku dla badanych agencji wyniosła 30, o 6 mniej niż w rekordowym roku 2019.
  • Średnia liczba prognozowanych na 2023 rok wyjazdów do krajów europejskich wynosi 36..

Średnie budżety wyjazdów:

  • W 2022 roku było najwięcej wyjazdów europejskich z budżetem między 7.000 a 8.000 PLN. W rekordowym roku 2019 roku było najwięcej wyjazdów europejskich z budżetem powyżej 6.000 PLN.
  • 44% wyjazdów do krajów europejskich jest z budżetem 8-12 tyś PLN.
  • w 2022 roku 31% wyjazdów pozaeuropejskich odbyło się z budżetami powyżej 14.000 PLN

Liczba uczestników:

  • Średnia liczebność grupy realizowana przez badane firmy wyniosła w 2022 roku 54 osoby. Jest to o 2 osób więcej niż w 2019.
  • W 2022 roku firmy biorące udział w badaniu obsłużyły 38.050 osób
  • Prognoza na 2023 rok wskazuje na wzrost do 44.650 osób

Obroty:

  • Obroty firm biorących udział w badaniu z wyjazdów incentive wyniosły w 2022 roku 200.000.000 PLN.
  • W 2023 roku szacujemy wzrost obrotów.
  • Szacowana wielkość rynku wyjazdów incentive w Polsce 2022 roku to 666.666.667 wobec rekordowego roku 2019 gdzie było 766.666.607. Spadek o 100 mln PLN.
  • W 2023 roku szacujemy podobną wielkość rynku incentive w Polsce jak w 2022

Przetargi:

  • 57% przetargów odbywa się z udziałem 1-3 firm zapraszanych do złożenia oferty
  • 35% przetargów odbywa się z udziałem 4-6 firm zapraszanych do przetargów
  • 30% firm wskazuje średni czas trwania procesu przetargowego na powyżej 4 tygodnie.

Nastroje – Nastrój właścicieli i kadry zarządzającej w firmach poddanych badaniu w 2023 roku.

  • 43% osób biorących udział w badaniu z optymizmem patrzy na 2023 rok
  • 22% wyczuwa zagrożenia w stosunku do 2023 roku

ABR SESTA to certyfikowana agencja badawcza typu full service z całkowicie polskim kapitałem. Od 1996 roku pomaga największym krajowym przedsiębiorstwom i międzynarodowym korporacjom w podejmowaniu trafnych decyzji biznesowych. Firma wspiera jednocześnie działy sprzedaży, category management, marketingu, jak
i pricingu.  Korzysta przy tym z pełnego wachlarza badań jakościowych i ilościowych oraz wprowadza najnowsze rozwiązania technologiczne. ABR SESTA specjalizuje się w badaniach dotyczących handlu, zarówno pod względem oferty sklepowej, jak i zachowań klientów.