Barometr to pierwsza i jedyna w Polsce inicjatywa podejmująca wyzwanie zmierzenia polskiego rynku podróży motywacyjnych. Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel od 2014 roku systematycznie przeprowadza badanie Barometru wśród swoich członków. Pomiary za lata 2017-2022 przeprowadziła certyfikowana agencja ABR SESTA, która również opracowała kompleksowy raport obejmujący badania z poprzednich lat.
Po raz pierwszy badanie przeprowadzone zostało w grudniu 2014 roku. Prezentowana część raportu obejmuje pomiary (weryfikacje) za lata 2020-2022 oraz prognozę na rok 2023.
Premiera badania Barometr SOIT 2020-2022.
W dniu 13 czerwca 2023 na zakończenie Meetings Week Polska 2023 odbyła się konferencja prasowa podsumowująca wydarzenie, a także prezentująca wyniki badania turystyki motywacyjnej SOIT Barometr 2020-2023. Dość szczegółową ankietę za lata 2020-2022 wypełniły wszystkie agencje członkowskie organizujące wyjazdy typu incentive travel zrzeszone w Stowarzyszeniu SOIT dostarczając w ten sposób szeregu danych liczbowych, ukazujących trendy i nastroje w branży. Uczestnicy konferencji wykazali duże zainteresowanie wynikami badania. Badanie
BAROMETR SOIT
- Badanie wykonywane od 2014 roku wśród członków SOIT.
- Prezentujemy część badania jaką SOIT zdecydował się udostępniać mediom i wybranym agencjom.
- Dane za 2020-2022 rok pochodzą ze 100% zrzeszonych agencji SOIT.
- Badania za 2020-2022 rok oraz prognoza na 2023 rok zostały przeprowadzone przez certyfikowaną Agencję ABR SESTA.
Liczba wyjazdów:
- Badane firmy w 2022 roku zorganizowały 690 wyjazdy typu incentive travel. W prognozie deklarują wzrost – realizację 828 wyjazdów w 2023 roku,
- Średnia liczba zrealizowanych wyjazdów w 2022 roku dla badanych agencji wyniosła 30, o 6 mniej niż w rekordowym roku 2019.
- Średnia liczba prognozowanych na 2023 rok wyjazdów do krajów europejskich wynosi 36..
Średnie budżety wyjazdów:
- W 2022 roku było najwięcej wyjazdów europejskich z budżetem między 7.000 a 8.000 PLN. W rekordowym roku 2019 roku było najwięcej wyjazdów europejskich z budżetem powyżej 6.000 PLN.
- 44% wyjazdów do krajów europejskich jest z budżetem 8-12 tyś PLN.
- w 2022 roku 31% wyjazdów pozaeuropejskich odbyło się z budżetami powyżej 14.000 PLN
Liczba uczestników:
- Średnia liczebność grupy realizowana przez badane firmy wyniosła w 2022 roku 54 osoby. Jest to o 2 osób więcej niż w 2019.
- W 2022 roku firmy biorące udział w badaniu obsłużyły 38.050 osób
- Prognoza na 2023 rok wskazuje na wzrost do 44.650 osób
Obroty:
- Obroty firm biorących udział w badaniu z wyjazdów incentive wyniosły w 2022 roku 200.000.000 PLN.
- W 2023 roku szacujemy wzrost obrotów.
- Szacowana wielkość rynku wyjazdów incentive w Polsce 2022 roku to 666.666.667 wobec rekordowego roku 2019 gdzie było 766.666.607. Spadek o 100 mln PLN.
- W 2023 roku szacujemy podobną wielkość rynku incentive w Polsce jak w 2022
Przetargi:
- 57% przetargów odbywa się z udziałem 1-3 firm zapraszanych do złożenia oferty
- 35% przetargów odbywa się z udziałem 4-6 firm zapraszanych do przetargów
- 30% firm wskazuje średni czas trwania procesu przetargowego na powyżej 4 tygodnie.
Nastroje – Nastrój właścicieli i kadry zarządzającej w firmach poddanych badaniu w 2023 roku.
- 43% osób biorących udział w badaniu z optymizmem patrzy na 2023 rok
- 22% wyczuwa zagrożenia w stosunku do 2023 roku
ABR SESTA to certyfikowana agencja badawcza typu full service z całkowicie polskim kapitałem. Od 1996 roku pomaga największym krajowym przedsiębiorstwom i międzynarodowym korporacjom w podejmowaniu trafnych decyzji biznesowych. Firma wspiera jednocześnie działy sprzedaży, category management, marketingu, jak
i pricingu. Korzysta przy tym z pełnego wachlarza badań jakościowych i ilościowych oraz wprowadza najnowsze rozwiązania technologiczne. ABR SESTA specjalizuje się w badaniach dotyczących handlu, zarówno pod względem oferty sklepowej, jak i zachowań klientów.