Business Travel Day 2018 Siemens to cykliczne wydarzenie organizowane przez firmę Siemens dla swoich pracowników. Tegoroczna edycja odbyła się 4 kwietnia w siedzibie firmy w Warszawie. Program obejmuje prezentacje tematyczne oraz część warsztatowo-panelową z udziałem sieci hotelowych, linii lotniczych wystawców kart kredytowych i organizatorów wyjazdów służbowych oraz incentive. Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel zostało zaproszone na konferencję jako ekspert w temacie bezpieczeństwa wyjazdów.
Celem Business Travel Day było przybliżenie pracownikom Siemensa tematyki podróży służbowych, w tym zapoznanie ich z listą preferowanych dostawców, ofertami oraz zasadami współpracy. Ta część miała charakter targowy, tak – by wszyscy zainteresowani mogli zapoznać się z ofertą kluczowych partnerów biznesowych (m. in. linii lotniczych, sieci hotelowych, TMC) – tłumaczy Beata Bartosiak, Lider Kategorii w Dziale Zakupów Siemens sp. z o.o.
Aby uatrakcyjnić wydarzenie oraz nadać mu niepowtarzalny i interesujący charakter równolegle do części targowej odbywała się część konferencyjna. W trakcie konferencji pracownicy mieli możliwość zapoznać się z ofertą produktową linii lotniczych, wysłuchać panelu dyskusyjnego dotyczącego rynku hotelowego, albo dowiedzieć się, jakie aspekty bezpieczeństwa są istotne podczas przygotowywania się do podróży, czy w sytuacji zagrożenia życia. Kulminacyjnym punktem programu był gość specjalny, Rafał Fronia, który w trakcie 45 minutowej prezentacji opowiadał o swojej ostatniej wyprawie na K2.
Reprezentantki SOIT Agnieszka Słowik i Grażyna Grot–Duziak przygotowały prezentację „Bezpieczeństwo w podróży”. Celem wystąpienia było zwrócenie uwagi na tak istotne kwestie bezpieczeństwa, jak: weryfikacja legalności działania organizatora wyjazdu, prawa przysługujące podróżnym przy zakupie podróży w Internecie czy konieczność weryfikacji terminów ważności dokumentów podróżnych z wyprzedzeniem czasowym. Nie bez znaczenia było poruszenie obszarów praktycznych podróży służbowych, często „wtórnych” z punktu widzenia samego podróżnego, takich jak zakres i warunki ubezpieczenia, prawa przysługujące w przypadku odwołania lub opóźnienia lotu, czy prosta i jasna instrukcja, jak się zachować w przypadku ataku terrorystycznego.
W spotkaniu uczestniczyło kilkadziesiąt osób. Tak duża frekwencja oraz pytania i ożywiona dyskusja wskazują, że temat bezpieczeństwa czy to w wyjazdach służbowych czy prywatnych jest bardzo ważny i wciąż trzeba go aktualizować. – relacjonuje Grażyna Grot-Duziak, członek Zarządu SOIT.
Treść prezentacji przedstawionej przez SOIT była zgodna z misją Stowarzyszenia, jaką jest promowanie najwyższych standardów współpracy, bezpieczeństwa i rzetelności realizacji projektów incentive travel.
Jako Stowarzyszenie chętnie bierzemy udział w takich inicjatywach i promowaniu wiedzy, wierząc, że przyczyniamy się do wzrostu świadomości i bezpieczeństwa osób podróżujących. Zapraszamy do współpracy. – podsumowuje Agnieszka Słowik, członek zarządu SOIT.