Aktualności

Polzak Marketing 2017 – zakupy Incentive Travel z 3 stron procesu zakupowego

POLZAK MARKETING 2017 to pierwsze tego typu spotkanie organizowane przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów w ramach inicjatywy Dialog Branżowy Reklamodawca-Agencja. SOIT był partnerem wydarzenia. Konferencja odbyła się w ramach inicjatywy Dialog Branżowy Reklamodawca-Agencja, którego celem jest ustalenie najlepszych standardów zakupowych i przetargowych w 8 kategoriach marketingowych: zakup mediów, komunikacji digital i usług full service, komunikacji PR, brandingu, eventów, incentive travel oraz produkcji TV.

166 uczestników, 32 doświadczonych prelegentów i 15 prelekcji o efektywności w zakupach marketingowych.

Konferencja zgromadziła przedstawicieli agencji, działów zakupów oraz marketingu. Wydarzenie miało charakter edukacyjny i skoncentrowane było na poszerzaniu kompetencji z zakresu zakupu usług marketingowych oraz wymianie wiedzy i doświadczeń między profesjonalistami. W programie znalazły się case studies, prezentacje, prelekcje oraz panele dyskusyjne.

SOIT był gospodarzem panelu dotyczącego usług incentive travel: Zakupy Incentive Travel z 3 stron procesu zakupowego – z perspektywy Klienta, Agencji Incentive Travel i Agentów Lotniczych. W panelu uczestniczyli: Cezary Wilemajtys, Prezes, United Partners, Członek Zarządu SOIT, Grot-Duziak, Regionalny Dyrektor MICE, Weco Travel, członek SOIT oraz Darek Rolak, Prezes Zarządu, Time4Travel.

Dyskusja panelowa podczas Polzak Marketing to kolejne spotkanie pomiędzy agencjami incentive travel, a działami zakupów. Tym razem skupiliśmy się na tym, co spędza sen z powiek wszystkich organizatorów: lotnicze rezerwacje grupowe. Dlatego w spotkaniu uczestniczyła też trzecia strona tego procesu: przedstawiciele linii lotniczych. Rozmawialiśmy o zjawisku „double booking”, które występuje, gdy w przetargu uczestniczy zbyt wiele agencji lub gdy na etapie poszukiwania kierunku wszystkie agencje zakładają rezerwacje na wiele różnych programów. To wszystko powoduje olbrzymie obciążenie systemów rezerwacyjnych pustymi rezerwacjami, które podnoszą średnią cenę biletów, co więcej blokuje przez wiele tygodni dostępność miejsc dla kolejnych przetargów. Usprawnienie procesu zakupu wyjazdów incentive travel może spowodować natychmiastową poprawę tej sytuacji i, jak wylicza SOIT, w skali całego kraju obniżyć ceny biletów grupowych o nawet 10-15 % – podsumowuje dyskusję Cezary Wilemajtys.

Konferencja odbyła się 24 maja 2017 w hotelu Novotel Warszawa Airport
Partnerami merytorycznymi wydarzenia były: Związek Firm Public Relations ZFPR, Meeting Planner, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel oraz IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy.

Powrót