Gospodarzami konferencji INSPIRATION BOOSTER w dniu 16 marca były dwie organizacje zrzeszające profesjonalistów z branży incentive travel – SOIT oraz SITE Poland.
Branża incentive travel stoi przed wyzwaniami związanymi z dynamicznie zachodzącymi zmianami rynkowymi i technologicznymi. Zmieniają się warunki konkurowania, potrzeby oraz oczekiwania klientów, metody komunikacji i budowania relacji. Wymagają one od twórców programów motywacyjnych innowacyjnego podejścia oraz poznania nowych możliwości. Celem naszego spotkania było dostarczenie inspiracji i wiedzy na temat aktualnych trendów w zakresie komunikacji i sprzedaży B2B oraz motywacji. Podczas konferencji szukaliśmy odpowiedzi na pytania: Jak rozwijać biznes w konkurencyjnych warunkach? Jakie nowe kompetencje są niezbędne w sprzedaży B2B? Jak wykorzystywać social media w procesie sprzedaży usług? Co zrobić aby zbudować i zmotywować zespół, aby odnosił sukcesy?
Na scenie Meetings Week Poland wystąpili cenieni trenerzy i praktycy biznesu, którzy stworzyli unikalną i inspirującą mieszankę wiedzy i doświadczeń: Agnieszka Węglarz – strateg, doradca, biznesowy, trener, Dyrektor Programu ICAN Total Marketing B2B, Szymon Ślipko – Strategy Director i współwłaściciel SHAKE HANDS, ekspert w obszarze social media, Rocco A. Spencer – doradca i trener, emerytowany major Armii Stanów Zjednoczonych oraz Jacek Masłowski – coach, psychoterapeuta, trener ICAN Institute.
Inspiracje w biznesie
Jako pierwsza wystąpiła Agnieszka Węglarz. Opowiedziała o tym, jakie nowe kompetencje są potrzebne handlowcom w sektorze B2B aby skutecznie sprzedawać, a także jak firma powinna przygotować się do nowego modelu sprzedaży. Uczestnicy dowiedzieli się również na czym polega oferta wartości, co zrobić aby nie ulegać walce cenowej i jak chronić marżę.
Kolejna prezentacja poświęcona była inspiracjom i rozwiązaniom, które swoim klientom proponują linie lotnicze Emirates. Katarzyna Czajka przekonała słuchaczy, że dzięki niestandardowym pomysłom event zaczyna się już na pokładzie samolotu.
Kolejny mówca – Szymon Ślipko, ekspert i pasjonat nowych mediów, obalił mity związane z postrzeganiem mediów społecznościowych. Pokazał, w jaki sposób wykorzystywać sieci społecznościowe i narzędzia marketingu cyfrowego do komunikacji, generowania leadów, budowania relacji i sprzedaży B2B. Przekazał także cenne wskazówki, przede wszystkim dla osób zarządzających firmami, w jaki sposób przygotować swoją organizację do wdrożenia strategii social mediowej.
Inspiracje w rozwoju osobistym
W drugiej części dnia uczestnicy spotkali się z energicznym i charyzmatycznym mówcą Rocco A. Spencerem – doradcą i trenerem, emerytowanym majorem Armii Stanów Zjednoczonych. Major bezpośrednim, wojskowym językiem, z wykorzystaniem licznych przykładów z własnego życia, przekonywał uczestników, iż źródłem sukcesu każdej organizacji jest dobre, odpowiedzialne przywództwo. Lider nastawiony na sukces, mający wizję, umiejący ją komunikować, świadomy własnej wartości i przekonany o wyjątkowości organizacji, którą reprezentuje jest w stanie pozytywnie zmotywować zespół.
Jako ostatni wystąpił Jacek Masłowski – coach, terapeuta Gestalt, który współpracuje z Harvard Business Review Polska i jest trenerem programów ICAN Institute. Wprowadził uczestników w świat zarządzania emocjami. W ciekawy sposób wyjaśnił czym są wewnętrzne procesy psychiczne, takie jak emocje, uczucia, nastroje, oraz w jaki sposób świadomie na nie wpływać aby osiągać wysoki poziom motywacji własnej i innych.
Nawiązując do zasady, iż niezapisane myśli są ulotne, na zakończenie konferencji uczestnicy mieli okazję wypełnić formularz „Mój inspirownik”, w którym mogli zapisać swoje inspiracje, pomysły, wnioski oraz przemyślenia, z którymi kończą konferencję. Wśród uczestników rozlosowaliśmy również nagrody ufundowane przez Linie Lotnicze Emirates oraz bilety do muzeów i galerii przekazane przez Warszawską Organizację Turystyczną w ramach akcji „Odwiedź muzeum po pracy.”
Wnioski na zakończenie konferencji
Z dyskusji z uczestnikami wyniosłam parę kluczowych przemyśleń – podsumowuje Agnieszka Węglarz, prelegentka:
- Po pierwsze – Firmy B2B w Polsce czekają dalsze poważne zmiany. Było to kolejne wydarzenie na przestrzeni ostatnich miesięcy, którego uczestnicy w rozmowach ze mną potwierdzają, że warunki konkurowania w tej branży są coraz bardziej wymagające.
- Po drugie – Aby poradzić sobie z nadmiarem wyzwań i skoncentrować na tym, co najważniejsze, firma powinna posiadać jasną strategię, bo to ona pozwala właściwie ustawiać priorytety i optymalizować zasoby.
- Po trzecie – Marketing cyfrowy jest znakomitym narzędziem wsparcia nowoczesnej sprzedaży, ale wymaga nieustannej pracy. Nie można go alokować jako dodatkową funkcję w tradycyjnych strukturach marketingu.
- Po czwarte – Aby przejść wymagane zmiany w sprzedaży i marketingu, firmy potrzebują liderów nowej generacji. A w zasadzie może nie nowej generacji, tylko po prostu liderów, którzy właściwie rozumieją znaczenie tego słowa. Bo lider według definicji Rocco Spencera to ktoś, kto bierze na siebie największą odpowiedzialność za powodzenie projektu. Lider jasno pokazuje cel i sam realizuje go najlepiej jak potrafi. Lider przewodzi innym poprzez motywowanie samego siebie do działania.
Konferencja była również doskonałą okazją do networkingu i nawiązania ciekawych relacji biznesowych. Wydarzenie zgromadziło blisko 150 osób reprezentujących branżę MICE i klientów korporacyjnych. Uczestnicy wysoko ocenili zarówno poziom merytoryczny, jak i organizację wydarzenia.
Sponsor konferencji Inspiration Booster: Linie Lotnicze Emirates.
Partner strategiczny Meetings Week Poland 2016: Lubelskie Centrum Konferencyjne
Patronat honorowy: Ministerstwo Sportu i Turystyki
Kolejne spotkanie Meetings Week Poland już za rok – save the date: 20-24 marca 2017!
Zdjęcia: Katarzyna Cegłowska www.ketti.pl